Tuesday, June 11, 2013

# Hitam ! #

Assalamualaikum w.b.t. !!!


Hi, peeps! We meet again on my dusty blog.. *Hahaha!!* Setelah sekian lamanyer aku tak update ini blog, sebab sebok menghadirkan diri ke kursus APMS selamer sebulan. Ape itu kursus APMS?? Nak tahu?? Tanye same incik Google... *Hahaha!!*

Padanlah title post nie dengan kursus yang aku pergi sampai hitam muka aku nie.. Hitam GILER!!! Sikit lagi boleh jadi sedare kepada uncle negro kat TV tu... Taklah, jauh sekali. Kulit aku just gelap a.k.a sunburned akibat terlalu lame berjemor kat bawah pancaran sinar matahari... Dah name pun askar wataniah, redha jela..

Maklumlah, pergi kursus untuk naik pangkat prajurit muda ke prebet. *Ingat senang ke nak berserah kat matahari yang garang tu hari-hari???* Hari-hari bangun awal, untuk berebut giliran nak mandi pagi. Berpeluh setiap hari, berhadapan dengan PTI yang asyik membebel **Ambil kedudukan PT10, 3 kiraan 1 sebanyak 20 kali. Exercise MULA!!**

Huh~ Mula-mula macam tak sanggup jer, tapi dah lebih seminggu menetap kat kem tu rase rugi tak exercise pagi-pagi. Overall kat kursus tu, aku paling suke mase hari penutup kursus tu.. Kami buat kawad formasi a.k.a kawad hantu. Kawad ni kami buat tanpa sebarang arahan, just ade psst!! Gelabah jugalah mase awal tu sebab salah step. Lame-lame okay.

Shot lepas belajar cara berpengkalan.

Shot sebelum balik dari lapang sasar.

Shot masa Latihan Medan.

Shot Asbab and June di benteng at lapang sasar.

Second day at lapang sasar.

More shot belajar cara berpengkalan.

First day at lapang sasar.
**Sorry gambar tak ikut kronologi masa. (^_^)Y**

Tapi video takde nak upload kat blog. Kalau ade pon, aku mane reti nak upload. *Hahaha!!* APTB lah aku nie. **Kau GAGAL, faham?** Kat kem, banyak betol kitorang hutang dengan JL wanita. Mane tak-nyer, sikit-sikit dorang cakap, **Korang HUTANG, faham?** Bile nak bayar hutang tu pon aku tak tahu.. Hutang ape pon aku tak faham. *GILER, meroyan ape?? Hahaha, jahat. aku nie kan...*

Okay, aku dah lame pendamkan perasaan aku terhadap abang botak yang hensem... Dari sekolah lagi aku minat lelaki yang berambut pendek giler akan-akan botak. HANDSOME.... *HIHIHIIIII~!*

Sekian untuk setakat ini, jumpe lagi lain tarikh.


[ Annyeonghaseyo, chingu!!]
[Zai jian !!]

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...