Saturday, January 26, 2013

# Seriously Handsome. #

Salam. Tak tahu lah kenape sejak dua menjak, tiga menjak ni aku asyik pikir ke laen je. Yelah, time tengah tulis karangan untuk assignment LAW, aku boleh berangan kejap. Tak masuk akal. Memandangkan kerja full-time aku memang berangan, tak hairan lah kalau orang sembang dengan aku macam dengar tak dengar je.

Okay, straight to the point-lah. Ade lah satu hari tu, aku tak ingat pon hari ape. Aku dengan June, pergi kafe nak makan tengahari dengan 2 orang lagi osmet aku. Tibalah aku kat kafe tu dengan mate mencari kelibat wajah osmet aku tu. Haa! Jumpe pun, sambil tu aku dengan June jalan lah ke tempat dorang duduk.

Sesampai je kat meja tu, aku ter-nampak sorang mamat botak (tak lah botak sangat) duduk kat meja tu. Aku pun tanye lah June,

"June, sape mamat tu?"

"Laa, Ada ni. Tu A**** laa."

"Oh, yeke."

Aku tak nampak pun muke mamat tu dari jauh. Just tengok-tengok macam tu jelah. Perut pun dah berkeroncong lagi Tiga Kupang, aku pun pergilah beli makanan dengan June. Dah habis bayar tu, aku pun letak lah pinggan atas meja and duduk lah semeja dengan mamat tadi tu. June pulak pergi ambik air kat abang pendek tukang buat air kat kafe tu.

Sementare tunggu osmet aku beli makan, and June ambik air, aku capai lah tab June. Ape lagi, main game lah. Tetibe, mamat tu hilangkan rase awkward dengan bertanye,

"Osmet ke?"

"Taklah. Classmate."

"Oh, classmate." mamat tu percaya bulat-bulat ape yang aku cakap. Hehe.

"Eh, taklah. Osmet lah."

"Oh, osmet."

Even dia belah ke-awkward-an tu dengan bertanye, aku tetap rase awkward. (krik, krik, krik...) Selesai semuanye, kami pun mulekan dengan doa makan dan terus menjamu selera. Mase mula-mula makan tu, still awkward sebab mamat tadi tu still ade kat situ. Then dia cakap, and June jawab.

"Perempuan makan depan laki memang sopan kan."

"Maksud kau?"

"Yelah, makan pun perlahan-lahan. Sopan je."

"Memanglah, makan depan laki memang sopan. Lepas je kau belah nanti, tengoklah macam mane aku makan."

Memang tak dinafikan sorang perempuan akan makan dengan penuh sopan depan lelaki sebab malu and tak selesa. Bukan sebab nak jaga imej. Dah memang sejak azalinye, perempuan ni ade sifat yang pemalu. Malu lebih baik dari menipu. Lepas je mamat tu belah, kitorang gelak-gelak.

Dah habis makan, kami pun balik lah ke bilik. Kitorang sembang-sembang and gelak sakan mase on the way ke bilik tu. Aku saje nak test dorang pasal mamat tadi tu.

"Eh, A**** tu handsome jugak eh,"

"Ceh, Ada suke kat A**** ler tu."

"Mane ade lah. Aku cakap je. Sebab selalu pun aku bukan nampak sangat muke dia. Rabun kan."

Riuh satu bilik tu. Macam tak tahu pulak dorang ni. Aku pantang nampak lelaki handsome ni, nak nak yang dorang selalu mention kat aku tapi aku je tak tahu sape orangnye. Seriously handsome lah mamat tu. Haha! Tapi walau macam mane pun, itu cuma sekadar perbualan. I'm not seriously into him.

Lainlah kalau dia pun suka aku.

Achap, aku sokong mouse pad and doakan korang berjaye. Kat Iron pulak, elok lah jadik best friend jer.

Salam sejahtera and selamat malam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...