Wednesday, February 27, 2013

# Complicated, Conflict. #



آلسّلام عليكم. بسم الله الرحمن الرحيم. 

Salam sejahtera peeps~! Sudah lama tidak hapdet ini belog. *HeHeHe* Wokei-lah. Kali ini aku agak kecewa sebab my favourite person is talking about marriage. Oh, frustrated habis aku bila dengar si dia telah mempunyai kekasih hati dan hanya menanti saat ke jinjang pelamin. No heart feeling wokei? 

“Adik manis tarak cantik-lah kalau you macam ini.” Aku suka jer dekat that person, taklah sampai nak memuja bagai. Sudah memang jodoh si dia dengan kekasih hatinya. Aku di sini hanya mampu mendoakan kebahagiaan untuk si dia dan bakalnya hingga ke akhir hayat. -Amin.- 

Aku ni dikira sedang menjalani saat yang semua orang sudah-sedang-akan rasa. And that is – one-sided love, unrequited love, syok sendiri, dan yang sama waktu dengannya. Aku dah boleh terima yang si dia sudah berpunya, tapi that won’t stop me from continue to like him*HeHeHe* 

Kalau aku tak boleh suka dia, ramai lagi lelaki yang boleh aku suka dalam diam. Contohnya, si A. Aku selalu nampak dia time kelas LAW jer, time lain-lain sorry to say-lah memang harapan. Sekarang ni aku nak focus kepada si A, sebab he is the only guy that I found interesting. Rather than those guys yang melambak dekat fesbuk tu. 

*HaHaHa* Setiap kali si A ni lalu, aku mesti pandang dia. And for sure-lah orang dekat sebelah aku perasan kan. Hadoi~ Siot jugalah bila budak sebelah aku ni boleh ajak si A tu bersembang. Dah tentunya si A akan pandang ke arah aku untuk bercakap dengan orang sebelah aku tu. Alhamdulillah, aku suka tengok mata dia. Cantik and cute. #__# 

Cukup sudah tentang syok sendiri tu. Now I want to talk about heart feelings, bukan pasal feeling cinta tapi feeling yang taka da kena mengena dengan cinta. Out of that topicHave you peeps ever been sound direct dengan kawan sendiri? Tepat mengena dengan mood dia yang tak menentu – STRESS - otak bercelaru dengan kerja?? 

The fact is aku pernah bukan sekali, tapi sudah berkali-kali meh. Sejak dari zaman sekolah sudah menjadi kebiasaan aku kena sound direct macam itu. Tapi kekadang tu kalau mood aku pun tak betul, memang aku sentap habis-lah. Not all the time kena tu aku sentap, ada juga time yang aku akan cakap kepada yang tersaksi tu, “No heart feeling.” 

Buat apa nak touching, sentap lebih-lebih. Nanti dia masam muka dengan kita, tak nak tegur terus. Huih, tu dah macam nak putuskan tali persaudaraan jer. Tak baik, tak baik. Ish, Ish, Ish


A : Ada, relax. Jangan terasa sangat. 

Aku : Aku relax-lah ni. Buat apa nak terasa hati. Nanti masam muka, tak bertegur pula. 

A : Kau ni dah macam tak ada perasaan pula. 

Aku : Aku memang tak ada perasaan. No heart feeling, beb. 

A : Kau ni memang hati kering betul-lah. 

Aku : *HeHeHe* 

Memang betul pun. Kalau orang yang betul-betul kenal aku mesti tahu aku macam mana. Aku bukan nak brag tapi aku memang tak suka ambil hati dengan apa orang lain cakap. Tapi kalau aku cakap, aku akan fikir banyak kali kot-kot aku tersalah cakap ke. Mana tahu kan. People make mistakes

Azam baru aku untuk semester 4 ni is aku nak jaga hati ibu bapa, kawan-kawan, pensyarah and all people surroundings. Tak nak STRESS banyak sangat, banyak-kan bertenang. Bila kena duga, kita kena-lah banyak bersabar. Aku tak nak hilang kesabaran aku sebab perkara yang remeh. 

Macam dekat rumah, aku tak sapu sampah tapi aku kena pandai cover dengan basuh pinggan, susun pinggan or cuci tandas. *Muka pun dah macam mak cik cleaner jer.* Aku kena redha dengan semua tu, muka tak boleh tegang sangat nanti orang takut nak tegur. Most people yang belum kenal aku akan judge aku ni sombong sebab muka aku shows me that I’m like that. 

“Hey! That’s not true.” Aku bukan sombong, cuma malu nak senyum. *HeHeHe* Kang bila aku senyum, orang kata aku nak mengorat pula. Hadei~ Anyway, let’s have a pleasure life and SMILE always! ^__^ 



Never too late – to do anything. (MSS)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...