Wednesday, February 20, 2013

# 3-days Stories. #


آلسّلام عليْكم 

Disebabkan tidak sempat mahu meng-update blog, aku terpaksalah menaip macam diari. Apa pun tak boleh. Apa-apa pun, hope you enjoy reading it. ^__^ (Y)

8hb Feb 2013.

Hari ni semua orang sangat excited nak balik kampung masing-masing. Al-maklumlah cuti menyambut CNY. Aku lagilah excited. Okay-lah, aku pun sebenarnya ada sifat malas. And malam ni kononnya ada kelas LAW, pukul 9. Tapi aku dengar-dengar yang macam kelas tu cancel sebab ramai yang dah balik.

Never mind with that. I’m a thousand times happy because of that. Aku harap Test 2 kali ni aku dapat markah yang bagus even aku macam hesitate sikit dengan paper MKT. Aku frustrated gila pasal tak dapat hint untuk paper tu. Mana tak-nya. Itu lecturer sangat *POYO! Kedekut, seyh. Tak nak kawan dengan itu lecturer.

Whatever-lah, yob. Teman dah maleh nak melawan, kang tak pasei-pasei kena sumpah FAIL paper tu.
ㅅ__ㅇ

P/S : Selamat bercuti and for the Chinese, and Buddhist; Gong Xi Fa Chai.



9hb Feb 2013.

Oho! Today is the Satur-day! I mean Saturday. Well, I was never as happy as today. Not because of I’m going home but my friends are going home first and leaving me alone. ㅠ_ㅠ Why you guys have to go without me?

It’s not that tough either easy, you know. Sebab aku kena beranikan diri untuk bermalam dekat rumah yang setinggi 20 tingkat. Dan kebarangkalian untuk tinggal beberapa orang at the same floor adalah sedikit. Well, aku ada lah mengintai rumah sebelah, nampak gaya macam ada orang. Tapi sebenarnya dia dah balik petang tu.

Urm.. At night I watched a movie. A very funny movie. Buang tebiat ke nak tengok horror movie bila tinggal sorang-sorang. Allah saja-lah yang tahu tahap mana seram aku. Alhamdulillah, aku lepas malam tu dengan selamatnya. *Tak ada masalah, even aku terjaga pukul 4.45 pagi tu.*

10hb Feb 2013.

Aku bangun lepas mak aku call aku pukul 8.45 pagi. Gila, tu pun kena menganjing sebab mak aku tak dengar suara serak basah aku yang baru bangun tidur tu. *Dah bangun lah ni.* -suara serak basah baru bangun tidur.- Of to the bathroom I go.

Lepas mandi, aku duduk depan TV. Terasa memang kosong rumah tu. Aku memang tak pernah jadi orang yang paling last balik. Tapi dah bukan rezeki aku nak balik awal. ㅠ_ㅠIt’s okay, since aku dah lepas malam yang sangat empty tu. Hey, dude! Chillax-lah. Diorang baru tinggal kau tak sampai 12 jam, kau dah rindu diorang tahap dewa ni.

Disebabkan aku terlalu bosan, aku pergi ke balkoni untuk tengok rumah mana yang masih ada orang. Gaya macam aku nampak kan. *ADA, kau tu dah-lah rabun, malas nak pakai cermin mata. Ada hati nak tengok rumah orang yang jauh bebatu tu.* Now that I realized, rumah sebelah aku ni dah taka da baju sangkut dekat balkoni.

Semalam ada, mungkin dia dah balik kot semalam. Kira hebat-lah aku mampu untuk survive semalam tu. Semuanya adalah kehendak AllahAllah dah lindungi aku dari perkara yang semua orang nak elak. *Alhamdulillah.*

Berangkatlah aku ke stesen KTMOh, this is the first time I pay the fare for people I didn’t even know their names. Aku pun tunggulah dekat situ dekat 2 jam. The actual trip time is 1 o’clock. Tapi delay dia, dekat sejam lebih. Sementara aku tercongok menunggu tren sampai, aku pergilah ke kaunter nak beli tiket balik sini.

Aku: Kak, saya nak beli tiket dari Ipoh ke Tampin.

Kakak Kaunter: Berapa haribulan ye, dik.

Aku: Err, 17 haribulan ada tak, kak?

Kakak Kaunter: Oh, 17 haribulan dah penuh-lah, dik.

Aku: Err, kalau macam tu hari Sabtu ada tak?

Kakak Kaunter: Sabtu pun penuh, dik.

*STRES~SS! Biar betik ni??!! #_#”*

Aku: Kalau macam tu, hari Isnin lah, kak. 18 haribulan.

Kakak Kaunter: Okay, 21 ringgit ye, dik.

*Aku dengan konfiden-nya bagi 3 not 10 ringgit dekat kakak tu.*

Kakak Kaunter: Err, dik. Tak ada duit seringgit ke? Duit syiling ke?

Aku: Tak ada-lah, kak. Oh, kejap ye, kak.

Aku terus pergi dekat kenalan aku yang ada kat tempat duduk and tanya kot-kot dia ada duit tukar. Nasib baiklah ada. Fuh!

Aku: Ini, kak. Terima kasih.

Kakak Kaunter: Terima Kasih.

Lepas dah selesai urusan beli tiket, aku terus telefon mak aku. Mak aku cakap *Ponteng lagi-lah kamu ye.* ㅋㅋㅋ~ Erm, terpaksalah aku ponteng kelas yang ada pagi till petang hari Isnin tu. Rasanya macam tak pergi langsung kelas hari tu. ㄱ,ㅇ

Okay-lah, *정말 고맙습니다 sebab sudi membaca entry aku kali ni.



P/S: *jeongmal gomapseubnida means thank you very much (muchos gracias).!

1 comment:

nurulazieyan said...

tag http://www.nurulazieyan.my/2013/03/moustache-giveaway-by-sweetiess-handmade.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...